Edad Reizen Goede Reizen
Aan het einde van de oorlog waren er geen bussen over en kwamen de activiteiten stil te liggen. Na de oorlog werd er met man en macht gewerkt om weer enkele wagens aan het rijden te krijgen. In 1948, toen we 25 jaar bestonden, floreerde Edad bijna beter dan ooit. Inmiddels was de passagiersboot ‘Thor’ aangeschaft, waarmee een veerdienst werd onderhouden tussen s-Gravendeel, Wieldrecht en Zwijndrecht. Bij de watersnoodramp van 1953 heeft Edad een grote rol gespeeld bij de evacuatie van de mensen uit de verdronken Hoeksche Waard.
Na 33 jaar de lijndiensten te hebben verzorgd in Dordrecht en omgeving, werd op 1 januari 1957 de concessie noodgedwongen overgedragen aan het destijds opgerichte Gemeentelijk Vervoerbedrijf, later Stadsvervoer Dordrecht. De Edad ging verder als touringcarbedrijf. Er werd een contract afgesloten voor vier bussen personeelsvervoer met ‘Johan de Wit’. In het centrum van Dordrecht werd een reisbureau geopend, we ontwikkelden een buitenland-programma met meerdaagse reizen en met groot succes werden ook de eerste dagtochten georganiseerd. De heer A.A.A. Lipman voor bekenden Arie of Aai zwaaide vanaf de veertiger jaren de scepter over het bedrijf.
Omstreeks 1965 kwam er door een aantal tegenslagen een kentering in het bedrijf, die een aantal jaren zou duren. Een ongeval in Zell, het wegvallen van een groot deel van het personeelsvervoer en het sterk teruglopen van de gezondheid van de heer A. Lipman waren enkele van de klappen die het bedrijf destijds te verwerken kreeg.